DÖD...

Jag dör ...


Sorry att jag inte har skrivit på länge men jag håller på att dö( inte bokstavligt)

I förrgår så red jag ju på hippo och kom 2:a och hon var helt galen när jag red henne,men det var det ända roliga som hände mig den här helgen ska jag säga...

= Igår så när jag höll på att rida fram så kändes Funny inte bra.
Hon kändes väldigt stel, men jag trodde bara att hon hade lite träningsvärk...
Men när hon snubblade på fram ridningen (som hon aldrig annars gör, för att hon är så otroligt stabil på benen) så blev jag rädd.
Jag trodde fortfarande att hon behövde sträcka på sig och komma igång, så jag började att galoppera lite...
Men då kändes hon rent halt...
Sen gick jag och skulle hoppa fram...
Hon hoppade så klart men hon landade så hemskt stelt...
Så vi bestämmde oss att stryka mig och Funny den klassen och se om hon var bättre idag... ( säkert?)Men på kvällen trodde vi att hon hade ont i hovarna om hon hade trampat i nån sten eller nåt?Så pappa lade på sulor och vi tvättade hennes karlleder för att hon var ganska ful i dom...
 
Imorse så var hon alldeles svullen i vänsterfram ben så vi fick linda hennes ben och låta henne stå idag bara...

Så det är därför jag gråter lite då och då...... 

 

Men för stöcke så gick det ganska bra i Eliten.Dom kom 3:a och red fina rundor:)

Och för pappa gick det också bra. Han kom 2:a men colle i en 120 cm och 1:a i en 130 cm igår. Och med Niwell idag så red han en 115cm och kom 7:a,också red han en 120cm och fick 8 fel.




men nu tror jag att jag ska gå och sörj läsa lite twilight så jag blir lite gladare..

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0