Hemma....tillbakablick på Grekland..

Hej

 PÅ VÄG TILL GREKLAND.....

På vägen ner till Arlanda stannade vi i Sundsvall och jag red 4st ponnyer ( tre skimmlar och en fux-skäck ).
Vi sov på Scandic i Sundsvall och sen fortsatte vi ner till Gävle. Där red jag två ponnyer  ( en skimmel och en brun ). Där sov vi över också på Scandic. På morgonen nästa dag så gick vi upp klockan 4 och satte oss i bilen och körde till Arlanda. Vi lämnade bilen och lämnade våra väskor på ett rullband. Sen satte vi oss i flyget ( och det var ganska nervöst ).Sen flög vi ner till Grekland...
Samma dag kom vi till Grekland och vi tittade på båten som vi skulle åka med och vi hälsade och snackade med våran skeppare. Vi hälsade också på dom vi skulle åka med.
Sen när vi hade lämnat våra saker i båten så gick vi och åt. Vi åt på en resturang som låg bredvid två stycken fiske affärer ( och i Grekland så ligger fiskarna ute på bord med is under sig, så det luktade urslig fisk ).( På kvällen så läste jag ut Breaking Dawn :( :( .......  Vi sovde på båten.
På söndagen så började vi att segla. Vi körde lite med motor tills vi hade kommit tillräckligt långt ut. Vi började skrika och blev alldeles till oss när vi såg delfiner kanske 150meter bort. Sen när vi hade lugnat till oss så ser vi en svärdfisk som hoppar cirka 50 meter bort från oss. Efter det så sa vi att vi skulle stanna och lägga ankare och bada vid en strand. Vi stannar vid ett ställe med båtar som kanske kan ha kostat miljoner kroner... Vi badar och sen när vi märker att vi har kommit närmare en 30 miljoners båt som skulle ta upp ankaret så upptäcker vi att vi sitter fast med vårat ankare i deras. Vi försäker lösa det och tillslut efter att lite lack från våran båt har skrapats av pga. den stora båten så kommer vi loss. Sen fortsätter vi i chock till en ö, där vi stannar och käkar. Vi sover i båten. 
Nästa dag åkte vi till en ö som heter Poros. Där gjorde vi inte så mycket. Vi köpte lite saker och gick på en promenad. Sen så bjöd Tomas och Kerstin  alla på dom fem båtarna på middag. (tomas är den som fyllde 50 år som hade anårdnat allt det här. och kerstin är hans fru.)Vi fick Ok mat men desären var mums...
Sen på morgonen så for vi till Hydra. På den ön så fanns det miljoners, miljoners vilda katter. Vi såg mulåsnor och vanliga åsnor också. Sen gick vi på en promenad upp på ett litet berg. Sen gick vi och åt ganska tidigt eftersom vi skulle segla på natten...

Natt segling... Jag vaknade av att motorn gick igång och att mamma inte låg bredvid mig. Jag kände mig ganska sjösjuk men inte farligt. Jag gick upp  och det var kolmörkt. Vi var påväg till Serifos...    Vi såg STORA fartyg och allting såg mycket mindre ut. Det kändes som om man var i en liten bubbla, för att man såg alla fartyg som var flera kilometer bort. Sen gick jag och lade mig igen efter en stund. När jag vaknade så var i i Serifos.

 

På Serifos så fanns det massor med strander. Vi gick såklart och badade, men det var inte så varmt som man trodde att det skulle ha varit. Sen gick vi upp på ett mega stort berg.
Sen påvägen till Kitnos så badade vi väldigt länge. När vi kom fram var det ganska sent så vi gick och lade oss ganska direkt. Sen på morgonen så badade vi i en varm källa som kom ut i havet. Och det var varmare än 40 grader. Sen for vi till Lavrion som var det första stället som båten stod på. När vi kom fram så käkade vi och sen satt vi och tittade på stora blixtrar som var långt borta. men tillslut började det att regna. Sen på morgonen käkade vi frukost och sen for vi till Arlanda. Därifrån for vi till Sverige och sen for vi direkt hem. Och på vägen hem fick jag veta att min kanin har dött... sörjer... :( :(  
 
När vi kom hem kom Pernilla också. Och nu så ska jag ut och se om jag kan rida Funny...







/ det kommer bilder ikväll kanske...







                                                                       

 


 

 


Kommentarer
Postat av: Filippa,

Välkommen hem :]

2010-05-23 @ 20:37:41
URL: http://spinnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0